SILNIK
-
niezawodny silnik o wysokiej trwałości, łatwy w obsłudze i serwisie
-
pojedyncze głowice i wymienne, mokre tuleje cylindrowe[1]
-
chłodzenie wymuszone zewnętrzną pompą elektryczną z regulacją temperatury
-
niskie zużycie paliwa oraz niski poziom emisji spalin
-
zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej
-
mikroprocesorowy układ sterowania silnikiem
PRĄDNICA
-
bezszczotkowa, samowzbudna
-
wysoka zdolność zwarciowa
PANEL STEROWANIA
- mikroprocesorowy sterownik DCP-10 steruje i monitoruje pracę zespołu, współpracuje z SZR oraz modułem SMS.
1. Tryb pracy zespołu | |||
---|---|---|---|
|
Podstawowy | Rezerwowy | |
moc
|
kVA(cos=0,8)//kWE
|
100//80 | 110//88 |
prąd nominalny
|
A
|
144 | 159 |
napięcie
|
V
|
40//230 | |
stabilność napięcia(1)
|
%
|
+/-0,5 | |
częstotliwość
|
Hz
|
50 | |
stabilność częstotliwościi
|
%
|
+/-0,25 | |
Otwarty | |||
Zbiornik paliwa // czas pracy(3) | l // h | 218//13,2 | 218//21,1 |
długość | mm | 1980 | |
szerokość | mm | 890 | |
wysokość(4) | mm | 1317 | |
masa(5) | kg | 1317 | |
Zamknięty | |||
Zbiornik paliwa // czas pracy(3) | l // h | 250//15,2 | 250//13,9 |
długość | mm | 2770 | |
szerokość | mm | 1120 | |
wysokość(4) | mm | 1525 | |
masa(5) | kg | 1813 | |
Silnik | Perkins 110C-44TAG2 | ||
układ cylindrów | 4 w rzędzie | ||
pojemność skokowa | l | 4,4 | |
zużycie paliwa 100% mocy | l/h | 21,7 | 23,9 |
zużycie paliwa 75% mocy | l/h | 16,5 | 18,0 |
Prądnica | MJB 225 MA4 | ||
THD(6) (bez obciążenia) | % | <2 | <2 |
Sprawność prądnicy przy obciążeniu nominalnym | % | 91,9 | 91,6 |
|
2. Dane instalacyjno-projektowe
|
|||
---|---|---|---|
|
Podstawowy | Rezerwowy | |
ilość powietrza do spalania
|
m3/min
|
6,0 | 6,3 |
ilość powietrza do chłodzenia zespołu
|
m3/min
|
187,8 | |
minimalna powierzchnia czerpni(A)
|
m2
|
0,6 | |
minimalna powierzchnia wyrzutni(A)
|
m2
|
0,6 | |
średnica rury wydechowej (za tłumikiem)(B)
|
mm
|
80 | |
max. dopuszczalne przeciwciśnienie w ukł. wydech.
|
kPa
|
18,0 | |
ilość gazów spalinowych | m3/min | 15,2 | 16,3 |
temperatura spalin na wylocie kolektora wydech. | ⁰C | 514 | 543 |
wymiary radiatora chłodnicy: wysokość x szerokość | mm | 577x653 | |
wymiary radiatora chłodnicy: wysokość nad podłożem | mm | 641 | |
ciepło oddawane przez silnik do ukł.chłodzenia | kW | 46,1 | 50,7 |
ciepło wypromieniowane do pomieszczenia | kW | 13,9 | 16,2 |
pojemność układu smarnego | l | 8,0 | |
pojemność układu chłodzenia (wraz z silnikiem) | l | 17,5 | |
napięcie instalacji dc (masa „-„) | V | 12 | |
minimalny przekrój przewodów odbioru mocy (C) (A) | mm2 | 70 | 95 |
reaktancja podprzejściowa podłużna - Xd” | 0,094 | ||
rezystancja uzwojeń fazowych | 0,075 | ||
głośność w wersji otwartej(D) | dB(A) | 101 | |
głośność w obudowie(D) | dB(A) | 69,5 |
Ogólne zalecenia instalacyjnoprojektowe zawarte są w karcie "instalacja zespołów prądotwórczych"
PODSTAWOWY
Zespół do pracy ciągłej przy zmiennym obciążeniu (ang. prime power). Używany w trybie podstawowym i rezerwowym. Dopuszcza się 10% przeciążenia przez 1 godzinę w ciągu 12 godzin
REZERWOWY
Zespół do pracy rezerwowej przy zmiennym obciążeniu (ang. Standby). Używany w przypadku awarii zasilania podstawowego.
Nie dopuszcza się przeciążeń.
INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU