SILNIK
-
niezawodny silnik o wysokiej trwałości, łatwy w obsłudze i serwisie
-
pojedyncze głowice i wymienne, mokre tuleje cylindrowe[1]
-
chłodzenie wymuszone zewnętrzną pompą elektryczną z regulacją temperatury
-
niskie zużycie paliwa oraz niski poziom emisji spalin
-
zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej
-
mikroprocesorowy układ sterowania silnikiem
PRĄDNICA
-
bezszczotkowa, samowzbudna
-
wysoka zdolność zwarciowa
PANEL STEROWANIA
- mikroprocesorowy sterownik DCP-10 steruje i monitoruje pracę zespołu, współpracuje z SZR oraz modułem SMS.
1. Tryb pracy zespołu | |||
---|---|---|---|
|
Podstawowy | Rezerwowy | |
moc
|
kVA(cos=0,8)//kWE
|
50//40 | 55//44 |
prąd nominalny
|
A
|
72 | 79 |
napięcie
|
V
|
400//230 | |
stabilność napięcia(1)
|
%
|
+/-1,0 | |
częstotliwość
|
Hz
|
50 | |
stabilność częstotliwościi
|
%
|
+/-0,8 | |
Otwarty | |||
Zbiornik paliwa // czas pracy(3) | l // h | 180//15 | 180//13,7 |
długość | mm | 1870 | |
szerokość | mm | 840 | |
wysokość(4) | mm | 1336 | |
masa(5) | kg | 1017 | |
Zamknięty | |||
Zbiornik paliwa // czas pracy(3) | l // h | 219//18,3 | 219//16,7 |
długość | mm | 2300 | |
szerokość | mm | 1120 | |
wysokość(4) | mm | 1525 | |
masa(5) | kg | 1422 | |
Silnik | Perkins 1104C-44TG2/3 | ||
układ cylindrów | 4 w rzędzie | ||
pojemność skokowa | l | 4,4 | |
zużycie paliwa 100% mocy | l/h | 15,9 | 17,4 |
zużycie paliwa 75% mocy | l/h | 12,0 | 13,1 |
Prądnica | MJB 200 SB4 | ||
THD(6) (bez obciążenia) | % | <2 | <2 |
Sprawność prądnicy przy obciążeniu nominalnym | % | 88,7 | 88,1 |
|
2. Dane instalacyjno-projektowe
|
|||
---|---|---|---|
|
Podstawowy | Rezerwowy | |
ilość powietrza do spalania
|
m3/min
|
4,3 | 4,4 |
ilość powietrza do chłodzenia zespołu
|
m3/min
|
97,8 | |
minimalna powierzchnia czerpni(A)
|
m2
|
0,3 | |
minimalna powierzchnia wyrzutni(A)
|
m2
|
0,3 | |
średnica rury wydechowej (za tłumikiem)(B)
|
mm
|
80 | |
max. dopuszczalne przeciwciśnienie w ukł. wydech.
|
kPa
|
12,0 | |
ilość gazów spalinowych | m3/min | 9,0 | 10,0 |
temperatura spalin na wylocie kolektora wydech. | ⁰C | 446 | 493 |
wymiary radiatora chłodnicy: wysokość x szerokość | mm | 525x520 | |
wymiary radiatora chłodnicy: wysokość nad podłożem | mm | 656 | |
ciepło oddawane przez silnik do ukł.chłodzenia | kW | 38,0 | 42,0 |
ciepło wypromieniowane do pomieszczenia | kW | 14,6 | 18,9 |
pojemność układu smarnego | l | 8,0 | |
pojemność układu chłodzenia (wraz z silnikiem) | l | 12,6 | |
napięcie instalacji dc (masa „-„) | V | 12 | |
minimalny przekrój przewodów odbioru mocy (C) (A) | mm2 | 35 | 35 |
reaktancja podprzejściowa podłużna - Xd” | 0,145 | ||
rezystancja uzwojeń fazowych | 0,2 | ||
głośność w wersji otwartej(D) | dB(A) | 99,5 | |
głośność w obudowie(D) | dB(A) | 62,7 |
Ogólne zalecenia instalacyjnoprojektowe zawarte są w karcie "instalacja zespołów prądotwórczych"
PODSTAWOWY
Zespół do pracy ciągłej przy zmiennym obciążeniu (ang. prime power). Używany w trybie podstawowym i rezerwowym. Dopuszcza się 10% przeciążenia przez 1 godzinę w ciągu 12 godzin
REZERWOWY
Zespół do pracy rezerwowej przy zmiennym obciążeniu (ang. Standby). Używany w przypadku awarii zasilania podstawowego.
Nie dopuszcza się przeciążeń.
INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU